Inspiratie

Je werkplek optimaliseren: hoe doe je dat?

Thuiswerken, thuiswerken en nog eens thuiswerken. Ik denk dat dit jaar toch echt wel hét thuiswerk jaar is geworden.Massaal moesten we zorgen voor een plekje in huis om te werken. Bij velen is het gelukt, ook al vergde dat nogal wat creativiteit. Voor degene bij wie het nog niet is gelukt om een werkplekje in huis te creëren, geen probleem! En ook al heb je al wel een plekje om te werken: het kan altijd beter. Het is namelijk ook verstandig om rekening te houden met je concentratie, werktijden, omgevingsgeluiden, inrichting en ga zo maar door. In dit artikel lees je meer over hoe jij je werkplek kunt optimaliseren, zodat je lekker aan de slag kunt gaan.

Comfort

Ten eerste, comfort boven alles. Het is enorm belangrijk om je comfortabel te voelen als je wilt werken. Als je bijvoorbeeld niet comfortabel zit, je kamer ziet er rommelig uit of het is koud in je kamer, dan is de kans groot dat je voortdurend afgeleid wordt. Zorg er daarom voor dat je goede bureaustoelen hebt. Hierdoor optimaliseer je de zitcomfort, waardoor je vervolgens meer uur lekker kunt zitten. Ook is het belangrijk om de temperatuur in je kamer rond de 19 á 20 graden te houden, zodat je het niet koud krijgt. Om geld te besparen kun je uiteraard ook een warme trui aantrekken en een dekentje pakken.

Opgeruimd staat netjes

Je hebt het vast wel eens gehoord. Een opgeruimde kamer zorgt voor een opgeruimd hoofd. Geloof het of niet, maar het is toch echt waar. Uiteraard kun je een hartstikke mooi design bureau hebben, maar dan is het net zo mooi als je het ook zo mooi houdt. Let erop dat je geen blikjes, flesjes of bakjes laat staan op de kamer. Leg boeken en papieren weg die je niet meer langer nodig hebt etc. Hierdoor raak je minder snel afgeleid en kun jij je beter concentreren.